Baumalog
Firma technologiczna wprowadzająca na rynek nową markę regałów automatycznych pod brandem Logster, skierowaną do decydentów w firmach przemysłowych – od właścicieli po specjalistów ds. intralogistyki.
Nasz klient stanął przed wyzwaniem wprowadzenia zupełnie nowej marki Logster na rynek regałów automatycznych. Firma Baumalog planowała promocję nowego rozwiązania wśród bardzo specyficznej grupy docelowej – właścicieli firm, zarządu, menedżerów logistyki i magazynów, kierowników produkcji i planowania, specjalistów ds. intralogistyki, inżynierów procesów oraz działów finansowych firm przemysłowych.
Głównym wyzwaniem był niewielki zespół marketingowy, podczas gdy wprowadzenie nowego produktu wymagało znacznego nakładu pracy. Kluczowe było już na etapie planowania podzielenie działań na konkretne etapy i zadania, uwzględniając możliwość zlecenia części zadań firmom zewnętrznym. Dodatkowo istniała potrzeba dokładnej oceny obecnej strategii marketingowej i uzupełnienia jej o najważniejsze informacje, które ułatwią skuteczne wdrożenie oraz zwiększenie świadomości nowej marki wśród grup docelowych.
Chcieliśmy przeprowadzić analizę obecnej strategii uwzględniając rynek, konkurencję oraz wewnętrzne zasoby firmy. Zależało nam na stworzeniu strategii nastawionej na budowanie świadomości wśród klientów oraz przygotowaniu szczegółowego planu działania, który przekształci zidentyfikowaną strategię w konkretne kroki operacyjne, uwzględniając harmonogram, zasoby i koszty.
Opracowaliśmy strategię opartą na danych i faktach, jasno określającą cele oraz oczekiwane rezultaty. Dzięki temu zarząd mógł ocenić opłacalność inwestycji i wesprzeć przedsięwzięcie. Kluczowym celem było zwiększenie świadomości zarówno marki Logster, jak i oferowanych rozwiązań wśród grup docelowych.
Najważniejszą zmianą było przekształcenie ogólnych założeń w konkretny, wykonalny plan wprowadzenia marki na rynek z jasnym harmonogramem i kosztorysem. Dzięki temu klient otrzymał jasne wytyczne do działania i mógł skutecznie zaplanować zasoby oraz budżet.
Strategia oparta na danych i faktach umożliwiła zarządowi podjęcie świadomej decyzji o inwestycji i pełnym wsparciu przedsięwzięcia. Po przygotowaniu strategii klient zdecydował się na pełne wdrożenie, obejmujące księgę znaku, nowy branding, przygotowanie treści i strony internetowej, macierz treści, prowadzenie reklam oraz social media z blogiem.
Kompleksowe podejście do projektu zapewniło spójność wszystkich działań marketingowych wprowadzających nową markę na rynek.
Jak wygląda współpraca?
Spotkanie wstępne
Audyt marketingowy + podpisanie NDA
Przygotowanie oferty
Realizacja
Spotkanie zamykające
Badanie opinii
Planowanie przyszłych działań
Zamów rozmowę


