Audyt marketingowy

Co wchodzi w skład usługi?

Weryfikacja strony pod kątem technicznym
Naszym celem jest upewnienie się, że strona działa sprawnie i skutecznie. Sprawdzamy, czy jest dobrze zoptymalizowana dla urządzeń mobilnych, jak szybko się ładuje. Oceniamy również, czy strona spełnia obowiązujące przepisy prawne, czy wszystkie integracje są bezpieczne i są wykonane poprawnie.
Cichy klient
Niski poziom obsługi klienta, ogrywa dużą rolę w problemie retencjonowania klientów oraz minimalizowania kosztów pozyskiwania nowych. Aby skutecznie załatać luki w dziurawym procesie sprzedażowo-marketingowym, przeprowadzamy badanie cichego klienta.Cały proces dzielimy na etapy, które następnie podajemy ocenie. Pomaga nam to określić, który konkretny elementy całego procesu jest do poprawy. W trakcie zakupu zwracamy szczególną uwagę jak pracownicy firmy reagują na potrzeby i problemy klientów. Mierzymy czas oczekiwania na ofertę, oraz termin realizacji. Sprawdzamy czy firma podejmują próbę ponownego kontaktu i czy są próby up-sellingu.
Analiza sposobu komunikacji z klientem
Sprawdzimy, czy sposób komunikacji z klientem jest spójny: zwrócimy uwagę na używany język, komunikowane wartości oraz ocenimy spójność wizualną. Zbadamy także zaangażowanie na mediach społecznościowych, analizując, czy poruszane tematy są interesujące dla odbiorców oraz czy publikacje są systematyczne.
Analiza działań SEO
Przeprowadzimy analizę SEO Twojej strony internetowej, koncentrując się zarówno na aspektach technicznych jak i jakości treści. Nasze działania obejmą ocenę wydajności strony, oraz jej dostępności dla wyszukiwarek. Zajmiemy się również analizą obecnych treści pod kątem ich skuteczności w kontekście słów kluczowych i zapewnienia lepszej czytelności. Naszym celem będzie zidentyfikowanie obszarów wymagających poprawy i zaproponowanie strategii, która przyczyni się do zwiększenia widoczności Twojej strony w Internecie.
Analiza doświadczenia użytkownika na Twojej stronie
Zweryfikujemy, czy poruszanie się po stronie jest dla Twojego klienta intuicyjne. Upewnimy się, że wszystkie niezbędne informacje, których klient potrzebuje do podjęcia decyzji, są łatwo dostępne na Twojej stronie. Szczególną uwagę zwracamy na podstronę kontakt i formularze, bo to dzięki nim zdobywasz kontat do potencjalnego klienta.
Analiza danych i raportów
Przeanalizujemy kluczowe dane sprzedażowe oraz raporty z działań marketingowych. Na ich podstawie ocenimy wpływ strategii marketingowych na sprzedaż poszczególnych produktów wśród różnych grup docelowych.
Sprawdzenie skuteczności reklam
Przeprowadzimy analizę, czy na ścieżce zakupowej klienta zostały wyraźnie zdefiniowane cele mikro i makro, oraz ocenimy, w jakim stopniu realizowane kampanie reklamowe odpowiadają tym celom.Skupimy się także na strukturze kampanii, efektywności wydatkowania budżetu, wynikach osiąganych przez poszczególne reklamy oraz charakterystyce wyselekcjonowanych grup niestandardowych.
Zestawienie dotychczasowych działań marketingowych z celami firmy
Wyznaczymy obszary, które wymagają optymalizacji, aby lepiej wspierać osiąganie zakładanych celów. Udzielimy rekomendacji dotyczących konkretnych zmian i ulepszeń, które przyczynią się do zwiększenia efektywności działań firmy.

Uporządkujemy Twój marketing

Audyt działań marketingowych to szereg analiz obejmujących techniczną stronę serwisu internetowego, strategię SEO, reklamy, dane i raporty, a także działania podejmowane w mediach społecznościowych. Celem audytu jest identyfikacja problemów utrudniających bądź całkowicie uniemożliwiających zrealizowanie strategicznych celów firmy.

Jest to oferta skierowana do małych, średnich i dużych firm działających w sektorze B2B, którym zależy na obiektywnej i szczegółowej analizie procesów marketingowych i wykryciu obszarów wymagających poprawy.

Zamów rozmowę

Korzyści

Oszczędność pieniędzy
Przestaniesz przepalać budżet marketingowy na działania, które nie przynoszą Ci zakładanych efektów.
Decyzje podejmowane na podstawie danych
Poznasz mocne i słabe strony swoich działań marketingowych i dowiesz się, w których obszarach warto wprowadzić usprawnienia.
Efektywne procesy marketingowe
Wnioski wyciągnięte z audytu pomogą Ci w zaprojektowaniu efektywnych procesów marketingowych ukierunkowanych na zwiększenie liczby pozyskiwanych leadów.

Dla kogo przeznaczona jest ta usługa?

Jest to szczególne istotne dla tych, którzy chcą dokładnie zweryfikować, które działania marketingowe są skuteczne, a które nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.

Przeprowadzenie audytu marketingowego jest zalecane z kilku kluczowych powodów:

  • Problemy z optymalizacją SEO. Nie masz pewności czy Twoje strony internetowe są właściwie zoptymalizowane pod kątem SEO? Co skutkuje słabą widocznością online?
  • Niska efektywność reklam. Ważną informacją, szczególnie przy dużych budżetach jest informacja o skuteczności działań reklamowych. Ta prawdziwa, nie raportowana – czy wiesz, że różne kanały często raportują tą samą konwersję jako własną?
  • Trudności z interpretacją zebranych danych marketingowych. Audyt pomaga w zrozumieniu tych danych i wyciąganiu z nich użytecznych wniosków.
  • Problemy UX na stronie internetowej. Strona słabo konwertuje, ma się poczucie bałaganu, a Ty nie masz pewności gdzie i jakie informacji zawrzeć na stronie.
  • Sposób komunikacji z klientami jest niespójny lub nieefektywny, co może wpływać na wizerunek marki i relacje z klientami.
  • Działania marketingowe są niespójne z ogólnymi celami i strategią firmy, co wymaga oceny i dostosowania.

Jeżeli od dawna stosujesz te same strategie marketingowe, możesz potrzebować świeżego spojrzenia z zewnątrz, aby zidentyfikować nowe możliwości i unowocześnić swoje podejście.

Jak to wygląda w praktyce?

Nasz audyt działań marketingowych ma na celu nie tylko zidentyfikowanie obszarów wymagających poprawy, ale także podkreślenie tego, co już działa dobrze.

Dbamy o przejrzystość i zrozumiałość każdego etapu audytu. Nasze raporty i rekomendacje są formułowane w sposób jasny, konkretny i łatwy do wdrożenia, abyś mógł bez problemu zrozumieć i zastosować nasze sugestie. Oprócz oceny aktualnych działań, podzielimy się rekomendacjami jakie zmiany warto wprowadzić, na czym należałoby się skupić w pierwszej kolejności.

Po przesłaniu raportu umówimy się z Tobą na spotkanie, podczas którego szczegółowo omówimy jego poszczególne elementy. Zależy nam na tym, abyś nie pozostał bez wsparcia i dokładnego zrozumienia naszych rekomendacji, co umożliwi Ci skuteczne wdrożenie zmian i osiągnięcie zamierzonych celów marketingowych.

Zamów rozmowę

Po wypełnieniu formularza, będziesz miał/a możliwość zarezerwowania spotkania z naszym konsultantem. Spotkanie trwa od 30 minut do 1h. Na spotkaniu będziemy chcieli lepiej zrozumieć Twoją potrzebę. Z naszej strony dowiesz się jak wygląda z Nami współpraca, sprawdzimy czy możemy ci pomóc i w jaki sposób. Do zobaczenia
Umów się z nami na rozmowę, w trakcie której sprawdzimy jak możemy Ci pomóc

FAQs

Jeśli masz więcej pytań śmiało napisz do nas!
Zakładka kontakt

Kiedy outsourcing działań marketingowych jest dobrym rozwiązaniem?

Na całkowity/częściowy outsourcing działań marketingowych decydują się przeważnie małe lub średnie firmy, które nie mają wewnętrznych zasobów (czasowych lub kadrowych) umożliwiających im zaprojektowanie procesów i ich sprawne wdrożenie.

Dlaczego warto zdecydować się na usługi zewnętrznych konsultantów?

Zewnętrzny konsultant jest w stanie w sposób obiektywny spojrzeć na procesy marketingowe firmy. Doświadczenie, które zdobył przy wcześniejszych projektach, umożliwia mu zaproponowanie optymalnych działań prowadzących do osiągnięcia celów biznesowych. To dobre rozwiązanie dla firm, które mają własny dział marketingowy lub sprzedażowy, lecz szukają wsparcia z zewnątrz w celu optymalizacji procesów.

W czym się specjalizujecie i do kogo kierujecie swoją ofertę?

Specjalizujemy się w branży B2B. Oferujemy kompleksowe doradztwo sprzedażowe i marketingowe. Naszą ofertę kierujemy zarówno do Marketing Managerów, których największą bolączką jest problem ze znalezieniem specjalistów na rynku, a także do właścicieli małych i średnich firm, którzy ze względu na odpowiedzialność za wiele funkcji w firmie nie mają czasu, aby samodzielnie prowadzić procesy marketingowe

Jak wygląda współpraca?

 1 

Spotkanie wstępne

Początkowe konsultacje pozwalają nam poznać Twoje potrzeby i oczekiwania. Spotkamy się, aby porozmawiać o specyfice Twojej branży i wyzwaniach, z jakimi się zmagasz.
 2 

Audyt marketingowy + podpisanie NDA

Przeprowadzimy wstępny audyt marketingowy, dzięki któremu sprawdzimy, czy dotychczasowe działania prowadzą do osiągnięcia zamierzonych celów biznesowych.
 3 

Przygotowanie oferty

Zgromadzone informacje pozwolą nam przygotować dopasowaną ofertę zawierającą konkretny plan działań z rozpisanymi terminami i kwotami. Zaproponujemy Ci wyłącznie takie usługi, które realnie przełożą się na rozwój Twojej firmy.
 4 

Realizacja

Cały proces współpracy będziesz mógł monitorować na bieżąco, z dowolnego urządzenia – otrzymasz dostęp do aplikacji Notion. Jeśli będziesz mieć jakiekolwiek pytania lub uwagi, konsultant prowadzący projekt będzie do Twojej dyspozycji.
 5 

Spotkanie zamykające

Na zakończenie współpracy zorganizujemy spotkanie zamykające, na którym podsumujemy zakres przeprowadzonych działań i omówimy ich rezultaty.
 6 

Badanie opinii

Bardzo ważne jest dla nas Twoje zdanie, dlatego po zakończeniu procesu realizacji usługi poprosimy Cię o udział w badaniu satysfakcji klienta.
 7 

Planowanie przyszłych działań

Wspólnie zastanowimy się nad tym, w jakich jeszcze obszarach możemy Ci pomóc i zaproponujemy kierunki dalszych działań.