Pozyskiwanie nowych klientów

Co wchodzi w skład usługi?

Audyt działań marketingowych
Celem audytu jest identyfikacja problemów utrudniających bądź całkowicie uniemożliwiających zrealizowanie strategicznych celów firmy.Zakres usługi:
  • Weryfikacja strony pod kątem technicznym
  • Analiza działań SEO
  • Sprawdzenie skuteczności reklam
  • Analiza danych i raportów z GA4
  • Analiza social mediów i przygotowanie CVP
  • Zestawienie dotychczasowych działań marketingowych z celami firmy
  • Podsumowanie audytu i przekazanie wniosków
Badanie konkurencji
Przed większym projektem marketingowym warto przeprowadzić badania konkurencji.Robimy to z kilku powodów:
  1. Szukamy luki rynkowej, która pozwoli wyróżnić Cię na rynku.
  2. Sprawdzamy aktualne trendy, jakie strategię stosuje konkurencja. Ważne jest, aby być na bieżąco z tym, co dzieje się w branży.
  3. Obserwowanie innych projektów może być świetnym źródłem inspiracji. To wyzwala naszą kreatywność i pomaga myśleć poza schematami.
  4. Porównanie do konkurencji na różnych obszarach, pozwala nam zidentyfikować obszary, które wymagają poprawy i rozwijania.
Elementy które poddaje analizie:
  • Analiza ścieżki zakupowej
  • Analiza kanałów komunikacji
  • Portfolio usług
  • Portfolio produktów
  • Unique selling points
  • Sposoby zainteresowania klienta marką
Wywiad wewnętrzny
Przeprowadzamy wywiady wenętrzne z pracownikami, którzy mają bezprośredni lub pośredni kontakt z klientem. Sprawdzamy procesy w firmie oraz wąskie gardła, które mogą być przyczyną zniechęcenia klienta do ponownych zakupów. Perspektywa pracowników jest bardzo ważna, bo to oni często zauważają błędy i luki w funkcjonowaniu firmy, które często nie są widoczne dla przełożonych.
Wywiady z klientami
Przeprowadzamy badania jakościowe, które mają na celu zrozumienie Twoich klientów i potencjalnych klientów. Nasza metoda polega na przeprowadzaniu z nimi szczegółowych wywiadów. Pytamy ich o:
  • kryteria decyzyjne dotyczące zakupów,
  • jak wygląda przebieg procesu decyzyjnego,
  • jakie są ich główne obiekcje,
  • co jest dla nich najważniejsze przy zakupie produktu,
  • jaki był impuls do działania.
Na tej podstawie tworzymy pełne i rzeczywiste persony oraz wyznaczymy luki i bariery na ścieżce zakupowej Twojego klienta. To na podstawie tego co powiedzieli Twoi klienci planujemy działania marketingowo - sprzedażowe. Wiemy jakie treści są dla nich interesujące, z jakiego źródła najchętniej korzystają, oraz jak ustalić priorytety w działaniu aby dały najszybciej widoczne efekty w działaniu.
Cichy klient
Niski poziom obsługi klienta, ogrywa dużą rolę w problemie retencjonowania klientów oraz minimalizowania kosztów pozyskiwania nowych. Aby skutecznie załatać luki w dziurawym procesie sprzedażowo-marketingowym, przeprowadzamy badanie cichego klienta.Cały proces dzielimy na etapy, które następnie podajemy ocenie. Pomaga nam to określić, który konkretny elementy całego procesu jest do poprawy. W trakcie zakupu zwracamy szczególną uwagę jak pracownicy firmy reagują na potrzeby i problemy klientów. Mierzymy czas oczekiwania na ofertę, oraz termin realizacji. Sprawdzamy czy firma podejmują próbę ponownego kontaktu i czy są próby up-sellingu.
Strategia komunikacji
Na podstawie zebranych informacji z wywiadów i warsztatów opracowujemy dla każdej persony język korzyści, oraz wybieramy kanały komunikacji w zależności od etapu zakupowego klienta.Następnie opracowujemy treści i harmonogram publikacji.
Warsztat - Value Proposition Canvas
Celem warsztatu jest ustalenie skutecznego sposobu komunikacji z klientem. Określimy potrzeby, bóle i zadania jakie ma dana persona w swojej pracy. Następnie wyznaczamy wartości firmy: dotyczące obsługi klienta, usługi lub produktu oraz inne wartości często związane z wizerunkiem firmy. Ustalimy skuteczny sposób komunikacji z klientem, który będzie mówił jego językiem potrzeb i przekonań i jednocześnie realizował cele firmy. Osoby obecne na warsztacie: wybrane przez firmę, powinny mieć bezpośredni wpływ na doświadczenie zakupowe klienta.
Persony
Tworzymy realistyczne profile klientów, korzystając z informacji uzyskanych podczas wywiadów. Dzięki temu zrozumiesz lepiej:
  • Co skłoniło ich do podjęcia działania?
  • Jak wygląda ich proces zakupowy w firmie?
  • Kto odpowiada za podejmowanie decyzji zakupowych?
  • Na jakie aspekty zwracają szczególną uwagę przy wyborze konkretnego rozwiązania?
  • Dlaczego zrezygnowali z innych ofert na rynku?
Ścieżka zakupowa klienta
Na podstawie rozmów z klientami, audytu procesów w firmie i przeprowadzonego cichego klienta, przygotowujemy dokument przedstawiający miejsca interakcji klienta z firmą.
  1. Określamy mocne i słabe strony poszczególne etapu procesu zakupowego.
  2. Wyznaczamy miejsca krytyczne, w których klient nie był zadowolony z doświadczenia z Twoją firmą.
  3. Wnioski na którym etapie firma ma największy problem. Wyznaczmy konkretne działania jak poprawić dane doświadczenie, aby więcej klientów było zainteresowanych ofertą oraz częściej dokonywało ponownie zakupu.
Strategia marketingowo - sprzedażowa
Określamy wytyczne najbardziej optymalnej efektywnie i kosztowo ścieżki pozyskania oraz retencji klienta.Na każdym etapie lejka określimy:
  • kanały komunikacji z klientem
  • typ treści (reklama, wideo, blog, inne)
  • rodzaje działań marketingowych i sprzedażowych
  • sposób mierzenia skuteczności danego etapu w lejku
Kampanie reklamowe
Zespół działań marketingowych, odbywających się w mediach masowych, mających na celu osiągnięcie zakładanego celu marketingowego reklamodawcy.

Poprawimy jakość pozyskiwanych leadów

Chcąc zwiększyć liczbę i jakość pozyskanych leadów, nie można działać wybiórczo. Skupienie się tylko na jednym aspekcie marketingu często nie przynosi dobrych wyników.

Nawet najlepsza reklama nie zadziała, jeśli produkt nie jest atrakcyjny dla celowej grupy, strona lądowania nie jest przystosowana do urządzeń mobilnych, lub brakuje istotnych informacji na stronie.

Jeżeli chcemy skutecznie wprowadzić działania marketingowe i wspomóc sprzedaż, musimy podejść do problemu holistycznie. Skupimy się na usprawnieniu całego procesu zakupowego klienta, od momentu szukania informacji aż do wypełnienia formularza kontaktowego.

WAŻNA INFORMACJA !

Zakres prac w dużym stopniu zależy od branży, wielkości firmy oraz pracy, jaką do tej pory wykonał Twój dział marketingu i sprzedaży.

Jeśli w Twojej firmie zatrudnieni są specjaliści, możemy wspierać ich naszym doradztwem, a Ty możesz wdrażać strategie wykorzystując własne zasoby marketingowe. Cały proces jest dostosowany do specyfiki Twojej sytuacji.

Zamów rozmowę

Korzyści

Kompleksowa obsługa kampanii sprzedażowo-marketingowych
Zajmujemy się holistyczną obsługą działań sprzedażowo-marketingowych – planujemy i wdrażamy kampanie od A do Z. Dzięki temu Ty możesz skupić się na zarządzaniu firmą.
Podejmujemy decyzje na podstawie danych
Tworzymy i wdrażamy kampanie sprzedażowo-marketingowe na podstawie danych uzyskanych z audytu i analiz. Strategia jest dopasowana do Twojej firmy i klientów. Nie działamy na utartym szablonie
Elastyczna forma płatności
Oferujemy dwie formy płatności dostosowane do potrzeb i możliwości firmy: stałą opłatę abonamentową lub wycenę poszczególnego projektu.

Doradztwo w marketingu B2B – krok po kroku

Krok Pierwszy – Audyt działań marketingowych

Rozpoczynamy od kompleksowego audytu działań marketingowych. Dzięki niemu jesteśmy w stanie poznać potrzeby Twojej firmy i zidentyfikować przeszkody, które uniemożliwiają osiągnięcie zakładanych celów biznesowych. Wyniki audytu to także solidna baza do stworzenia konkretnego planu uwzględniającego terminy i koszty kolejnych działań.

Na przeprowadzenie audytu potrzebujemy od 2 do 5 dni roboczych.

Krok drugi – Wywiady wewnątrz firmy

Następnie organizujemy Warsztat 0 – w jego trakcie rozmawiamy z pracownikami działu marketingu i handlowcami. Zależy nam na tym, aby ich oczami spojrzeć na to, jak wyglądają procesy marketingowe w firmie, poznać ich zdanie na temat mocnych i słabych stron firmy, a także dowiedzieć się, jakie według pracowników są cele firmy w najbliższych latach.

Krok trzeci – Analiza konkurencji

Sprawdzamy też działania głównej konkurencji. Robimy to z kilku powodów:

1. Szukamy luki rynkowej, która pozwoli wyróżnić Cię na rynku.

2. Sprawdzamy aktualne trendy, jakie strategię stosuje konkurencja. Ważne jest, aby być na bieżąco z tym, co dzieje się w branży.

3. Obserwowanie innych projektów może być świetnym źródłem inspiracji. To wyzwala naszą kreatywność i pomaga myśleć poza schematami.

4. Porównanie do konkurencji na różnych obszarach, pozwala nam zidentyfikować obszary, które wymagają poprawy i rozwijania.

Elementy które poddaje analizie:

  • Analiza ścieżki zakupowej
  • Analiza kanałów komunikacji
  • Portfolio usług / produktów
  • Unique selling points
  • Sposoby zainteresowania klienta marką

Krok Czwarty – Wywiady z klientami. Badania jakościowe

Kolejny etap to badania jakościowe wśród obecnych i potencjalnych klientów. Przeprowadzone wywiady i badania NPS pozwolą nam stworzyć rzeczywistą personę. Czyli opiszemy każdy typ klienta zawierając najważniejsze informacje dotyczące tego jak wygląda u niego proces zakupowy.

Szukamy odpowiedzi na pytania:

✅ Jaki był impuls do zakupu?

Czyli co wydarzyło się w organizacji lub na stanowisku Jana, że postanowił poszukać właśnie tego rozwiązania?

Jak persona podchodzi do rozwiązania problemu?

✅ Jakich rezultatów oczekuje uzyskać organizacja lub sama persona, po zakupie oferowanego rozwiązania.

Odpowiedzi na ten punkt, rozwiązują odwieczny problem mówienia językiem korzyści.

Jakie są konsekwencje według persony, że twój produkt nie ma cechy X.

✅ Jak są postrzegane bariery?

Najbardziej wartościowy punkt. Klient może odpowiedzieć dlaczego inne oferty odrzucił, a wybrał właśnie Twoją, lub dlaczego to Twoja oferta została odrzucona.

✅ Jak wygląda ścieżka zakupowa klienta?

Pozwala przeanalizować, zrozumieć historię klienta, od pojawienia się problemu, zainicjowanie rozwiązania, po wybór produktu.

Będziesz w stanie zrozumieć, kto wywiera wpływy na decyzje zakupową i na jakim etapie.

Dzięki temu możesz skuteczniej nakierowywać działania marketingowe na osobę, która ma największy wpływ decyzyjny na danym etapie lejka.

✅ Jakie są kryteria decyzyjne?

Dowiesz się jakie konkretne cechy Twojego rozwiązania, klient bierze pod uwagę przy rozpatrywaniu oferty.

Tworzenie person pomaga lepiej zrozumieć swoich klientów i skuteczniej kierować do nich swoje działania, w zakresie komunikacji marketingowej, projektowania produktów czy strategii sprzedażowych.

Krok piąty – Warsztat

Na warsztaty zapraszamy pracowników, którzy mają bezpośredni lub pośredni kontakt z klientem, czyli osoby z działów:

  • marketingu,
  • sprzedaży,
  • obsługi klienta

Wspólnie zidentyfikujemy potrzeby, problemy i zadania Waszych klientów w swojej pracy. Uzupełnimy informacje o te pozyskane bezpośrednio od nich z przeprowadzonych wywiadów.

Omówimy, co wyróżnia Waszą firmę pod względem obsługi, produktu, usługi lub wizerunku.

Ostatnim krokiem jest dopasowanie mocnych strony Twojej firmy do potrzeb klientów.

Celem warsztatów jest:

  • Uzyskanie wspólnego zrozumienia klienta i wartości firmy przez wszystkich uczestników.
  • Zaktualizowanie wiedzy o kliencie na podstawie informacji pozyskanych od nich samych.
  • Ujednolicenie komunikacji między działami, aby lepiej rozumieć i spełniać wartości ważne dla klientów w kontekście ich stanowisk i pracy.

Krok szósty – Ścieżka klienta

Ścieżka klienta w prosty sposób obrazuje jak procesy wewnętrzne w firmie odpowiadają na potrzeby i oczekiwania klientów.

Zastosowanie ścieżki klienta przed stworzeniem strategii marketingowej i sprzedażowej jest kluczowe, gdyż umożliwia nam głębsze zrozumienie procesu, przez który przechodzą nasi klienci od momentu, gdy po raz pierwszy dowiadują się o naszych produktach, aż do finalizacji zakupu.

Dzięki temu zyskujemy wgląd w ich potrzeby i sposób zachowania, co pozwala nam lepiej dostosować nasze działania marketingowe. Poznając etapy, na których klienci zazwyczaj rezygnują z zakupu, możemy skoncentrować się na ich usprawnieniu. To z kolei bezpośrednio przekłada się na wzrost efektywności naszych działań sprzedażowych i zwiększenie liczby finalizowanych transakcji.

Punkt styku klienta z firmą
Miejsca interakcji klienta z firmą
Mocne i słabe strony obsługi klienta
Jak klienci oceniają poszczególne etapy zakupu
Punkt krytyczny
Czyli miejsca gdzie klient jest niezadowolony z doświadczenia z Twoją firmą
Procesy wewnętrzne
Wnioski jak poprawić doświadczenia zakupowe klienta

Krok siódmy – strategia marketingowo-sprzedażowa

Na bazie zebranych danych ustalamy strategię działań, która ma wspierać zarówno marketing, jak i sprzedaż. Definiujemy główne cele i określamy konkretne zadania w poszczególnych obszarach, wraz z metodami mierzenia ich skuteczności.

Skupiamy się na zaprojektowaniu góry klepsydry procesy zakupowego.

Ułatwi nam to przygotowanie strategii pozyskiwania nowych klientów, dopasowanej do Twojego charakteru organizacji i specyfiki branży.

Zobacz fragment opracowania:


Krok ósmy- Strategia komunikacji | Macierz treści

Po rozmowach z Waszymi klientami oraz znając wartości firmy, wiemy jaki przyjąć styl komunikacji z Twoim klientem aby w atrakcyjny dla niego sposób przekazywać ważne zarówno dla niego jak i dla waszej firmy treści.

Wybierzemy sposób komunikacji z klientem, kanały i styl komunikacji, tworzymy plan rozpowszechniania treści dostosowany do różnych mediów. Określamy, jakie treści będziemy promować w poszczególnych kanałach.

Zobacz przykładową macierz

Zamów rozmowę

Po wypełnieniu formularza, będziesz miał/a możliwość zarezerwowania spotkania z naszym konsultantem. Spotkanie trwa od 30 minut do 1h. Na spotkaniu będziemy chcieli lepiej zrozumieć Twoją potrzebę. Z naszej strony dowiesz się jak wygląda z Nami współpraca, sprawdzimy czy możemy ci pomóc i w jaki sposób. Do zobaczenia
Umów się z nami na rozmowę, w trakcie której sprawdzimy jak możemy Ci pomóc

FAQs

Jeśli masz więcej pytań śmiało napisz do nas!
Zakładka kontakt

Kiedy outsourcing działań marketingowych jest dobrym rozwiązaniem?

Na całkowity/częściowy outsourcing działań marketingowych decydują się przeważnie małe lub średnie firmy, które nie mają wewnętrznych zasobów (czasowych lub kadrowych) umożliwiających im zaprojektowanie procesów i ich sprawne wdrożenie.

Dlaczego warto zdecydować się na usługi zewnętrznych konsultantów?

Zewnętrzny konsultant jest w stanie w sposób obiektywny spojrzeć na procesy marketingowe firmy. Doświadczenie, które zdobył przy wcześniejszych projektach, umożliwia mu zaproponowanie optymalnych działań prowadzących do osiągnięcia celów biznesowych. To dobre rozwiązanie dla firm, które mają własny dział marketingowy lub sprzedażowy, lecz szukają wsparcia z zewnątrz w celu optymalizacji procesów.

W czym się specjalizujecie i do kogo kierujecie swoją ofertę?

Specjalizujemy się w branży B2B. Oferujemy kompleksowe doradztwo sprzedażowe i marketingowe. Naszą ofertę kierujemy zarówno do Marketing Managerów, których największą bolączką jest problem ze znalezieniem specjalistów na rynku, a także do właścicieli małych i średnich firm, którzy ze względu na odpowiedzialność za wiele funkcji w firmie nie mają czasu, aby samodzielnie prowadzić procesy marketingowe

Jak wygląda współpraca?

 1 

Spotkanie wstępne

Początkowe konsultacje pozwalają nam poznać Twoje potrzeby i oczekiwania. Spotkamy się, aby porozmawiać o specyfice Twojej branży i wyzwaniach, z jakimi się zmagasz.
 2 

Audyt marketingowy + podpisanie NDA

Przeprowadzimy wstępny audyt marketingowy, dzięki któremu sprawdzimy, czy dotychczasowe działania prowadzą do osiągnięcia zamierzonych celów biznesowych.
 3 

Przygotowanie oferty

Zgromadzone informacje pozwolą nam przygotować dopasowaną ofertę zawierającą konkretny plan działań z rozpisanymi terminami i kwotami. Zaproponujemy Ci wyłącznie takie usługi, które realnie przełożą się na rozwój Twojej firmy.
 4 

Realizacja

Cały proces współpracy będziesz mógł monitorować na bieżąco, z dowolnego urządzenia – otrzymasz dostęp do aplikacji Notion. Jeśli będziesz mieć jakiekolwiek pytania lub uwagi, konsultant prowadzący projekt będzie do Twojej dyspozycji.
 5 

Spotkanie zamykające

Na zakończenie współpracy zorganizujemy spotkanie zamykające, na którym podsumujemy zakres przeprowadzonych działań i omówimy ich rezultaty.
 6 

Badanie opinii

Bardzo ważne jest dla nas Twoje zdanie, dlatego po zakończeniu procesu realizacji usługi poprosimy Cię o udział w badaniu satysfakcji klienta.
 7 

Planowanie przyszłych działań

Wspólnie zastanowimy się nad tym, w jakich jeszcze obszarach możemy Ci pomóc i zaproponujemy kierunki dalszych działań.