Badania klienta
Co wchodzi w skład usługi?
- Szukamy luki rynkowej, która pozwoli wyróżnić Cię na rynku.
- Sprawdzamy aktualne trendy, jakie strategię stosuje konkurencja. Ważne jest, aby być na bieżąco z tym, co dzieje się w branży.
- Obserwowanie innych projektów może być świetnym źródłem inspiracji. To wyzwala naszą kreatywność i pomaga myśleć poza schematami.
- Porównanie do konkurencji na różnych obszarach, pozwala nam zidentyfikować obszary, które wymagają poprawy i rozwijania.
- Analiza ścieżki zakupowej
- Analiza kanałów komunikacji
- Portfolio usług
- Portfolio produktów
- Unique selling points
- Sposoby zainteresowania klienta marką
- kryteria decyzyjne dotyczące zakupów,
- jak wygląda przebieg procesu decyzyjnego,
- jakie są ich główne obiekcje,
- co jest dla nich najważniejsze przy zakupie produktu,
- jaki był impuls do działania.
- Co skłoniło ich do podjęcia działania?
- Jak wygląda ich proces zakupowy w firmie?
- Kto odpowiada za podejmowanie decyzji zakupowych?
- Na jakie aspekty zwracają szczególną uwagę przy wyborze konkretnego rozwiązania?
- Dlaczego zrezygnowali z innych ofert na rynku?
Dowiesz się jakie obszary na ścieżce zakupowej klienta wymagają obecnie poprawy.
Badanie doświadczeń zakupowych klienta pomaga lepiej zrozumieć, jak klienci rzeczywiście postrzegają interakcje z Twoją firmą.
Badanie dotyczy całego procesu zakupowego – od momentu szukania rozwiązania, przez dokonanie zakupu, aż do zakończenia współpracy.
Zostanie oceniony każdy moment kontaktu z Twoją firmą. Dzięki temu zidentyfikujemy obszary, które wymagają poprawy lub wzmocnienia, jeśli chodzi o pozyskiwanie klienta, obsługę czy budowanie lojalności.
Na podstawie zebranych informacji zostanie przygotowany rzeczywisty obraz Twojego klienta. Jak wyszukuje informacje, jak kupuję, co przekonuje go do zakupu a, czego nie toleruje.
Korzyści
Dlaczego warto przeprowadzać takie badania?
Często, kiedy jesteśmy zaangażowani w pracę, trudno jest nam spojrzeć na naszą działalność z dystansu – zarówno na to, co robimy dobrze, jak i na aspekty wymagające poprawy. Zanurzeni w codziennej pracy, możemy stracić zdolność dostrzegania nowych możliwości czy zagrożeń.
Właśnie z tego powodu korzystne jest skorzystanie z pomocy zewnętrznej. Zewnętrzne badania dostarczają obiektywnych informacji o tym, które elementy strategii działają, a które wymagają optymalizacji.
Obraz klienta przedstawiany przez handlowców, jest często niepełny. Dlaczego tak jest:
- Niektóre zagadnienia nigdy nie są poruszane, które ważne są dla organizacji ale nie dla handlowca,
- Klient mając pewną relację z handlowcem, może nie być do końca szczery w odpowiedziach,
- Handlowcy, jak wszyscy ludzie, mogą być podatni na subiektywne interpretacje i przesądy, co może wpływać na ich postrzeganie klientów i ignorowanie ważnych informacji. Z naszych badań wielokrotnie wynikało, że cena nie gra głównej roli, a w Twoich?
Dzięki badaniom uzyskamy obraz, na jakich aspektach powiniśmy się skupić i poprawić aby planowane działania marketingowo – sprzedażowe były najskuteczniejsze i odpowiadały potrzebom klienta.
Zaczynamy od badania cichego klienta
Często trudności w utrzymaniu wysokiej jakości obsługi klienta wynikają z braku bezpośredniej informacji zwrotnej od klientów. Pracownicy mogą być nieświadomi pewnych aspektów swojej pracy, które wymagają poprawy, lub mogą nie być w pełni świadomi standardów firmy. Badanie cichego klienta pozwala na uzyskanie realistycznego obrazu codziennych operacji i interakcji z klientami, co jest nieocenione w procesie ciągłego doskonalenia.
Dlaczego warto przeprowadzić cichego klienta:
- Obiektywnie podamy ocenie jakości obsługi klienta. Pozwali nam to zidentyfikować obszary wymagające poprawy.
- Sprawdzimy czy pracownicy przestrzegają ustalonych standardów i procedur firmy.
- Wyniki z badań cichego klienta mogą być wykorzystane do szkoleń pracowników, wskazując konkretne obszary do poprawy.
W następnym etapie porównamy Twój wynik doświadczenia zakupowego z konkurencją.
Krok drugi – wywiady i ankiety
Przeprowadzimy ankiety wśród Twoich klientów i również ich zapytamy w jaki sposób firma jest postrzegana w porównaniu do konkurencji i jak wysoka jest jej rozpoznawalność. Badanie obejmuje porównanie, jak firma wypada w stosunku do konkurentów w różnych aspektach, takich jak jakość produktów, poziom cen, obsługa klienta, rozpoznawalność, z czego firma jest najbardziej znana i kojarzona. Poniżej przykłady:


Duży nacisk kładziemy na wywiady i szczere rozmowy z klientami Państwa firmy. Zleży nam na rzeczywistych i miarodajnych badaniach jakościowych.
Przeprowadzone wywiady i badania satysfakcji (np. NPS) pozwolą nam stworzyć rzeczywistą personę. Opiszemy każdy typ klienta zawierając najważniejsze informacje dotyczące tego jak wygląda u niego proces zakupowy.
Z badań dowiesz się między innymi:
- Jaki impuls skłonił klienta do działania, jaki pojawił się u niego problem i w jaki sposób klient podchodzi do jego rozwiązania.
- Poznasz czynniki sukcesu i oczekiwane korzyści, których spodziewa się klient po zakupie Twojego produktu lub po skorzystaniu z usługi oferowanej przez Twoją firmę.
- Jakie powody skłoniły klienta do skorzystania z Twojej oferty lub do jej odrzucenia.
- Poznasz ścieżkę zakupową klienta.
- Dowiesz się, jakie są kryteria decyzyjne potencjalnych i rzeczywistych klientów.
Ta wiedza umożliwi Ci przygotowanie dopasowanej oferty, usprawnienie działań sprzedażowych i zaprojektowanie takiej strategii marketingowej, która uwzględnia rzeczywiste problemy i oczekiwania Twojej grupy docelowej. W efekcie zwiększysz sprzedaż, co przełoży się na maksymalizację zysków w Twojej firmie.
Zamów rozmowę
