E-commerce B2B

Co wchodzi w skład usługi?

Kompleksowy audyt sklepu
Poznasz mocne i słabe strony swojego sklepu i dowiesz się, w jakich obszarach warto wprowadzić usprawnienia, aby wdrożyć taką strategię biznesową, która będzie dostosowana do potrzeb i oczekiwań Twoich klientów.
Badania i optymalizacja UX
Przekonasz się, czy Twój sklep internetowy jest dostosowany do potrzeb klientów. Zaproponujemy wdrożenie rozwiązań, które ułatwią nawigację i uproszczą proces zakupowy.
Cichy klient
Niski poziom obsługi klienta, ogrywa dużą rolę w problemie retencjonowania klientów oraz minimalizowania kosztów pozyskiwania nowych. Aby skutecznie załatać luki w dziurawym procesie sprzedażowo-marketingowym, przeprowadzamy badanie cichego klienta.Cały proces dzielimy na etapy, które następnie podajemy ocenie. Pomaga nam to określić, który konkretny elementy całego procesu jest do poprawy. W trakcie zakupu zwracamy szczególną uwagę jak pracownicy firmy reagują na potrzeby i problemy klientów. Mierzymy czas oczekiwania na ofertę, oraz termin realizacji. Sprawdzamy czy firma podejmują próbę ponownego kontaktu i czy są próby up-sellingu.
Zaplanowanie cross-sellingu i up-sellingu
Przygotujemy dla Ciebie skuteczne strategie cross-sellingowe i up-sellingowe, dzięki którym zwiększy się wartość koszyka zakupowego.
Technical marketing
Zadbamy o prędkość Twojej strony, poprawne wdrożenie narządzi analitycznych i marketing automation, optymalizacje SEO, dane strukturalne, banery ciasteczkowe i wiele więcej

Pomożemy Ci przenieść sprzedaż do sieci.

Proces zakupowy w B2B i B2C różni się znacznie, nawet jeśli dokonuje go ta sama osoba. W B2B zakup często bywa stresujący, klient nie zawsze jest specjalistą i może mieć trudności z rozumieniem branżowego słownictwa czy szczegółów produktu. Dlatego ważne jest, aby proces zakupu był intuicyjny, z kategoriami dopasowanymi nie tylko do nazwy produktu, ale też do jego zastosowania czy branży.

Weź pod uwagę:

  • Kalkulatory ułatwiające wycenę,
  • Przemyślany podział procesu zakupowego na etapy,
  • Widoczny kontakt do doradcy,
  • Proste i dokładne opisy produktów, możliwość pobrania oferty PDF czy proformy – wszystko to ma ogromne znaczenie w B2B.

Rozumienie różnic między B2B a B2C, a także umiejętność dostosowania sklepu e-commerce do specyficznych potrzeb klientów B2B, jest kluczowe dla skuteczności i sukcesu w tej przestrzeni. To nie tylko technologia i narzędzia, ale przede wszystkim zrozumienie unikalnych wyzwań i potrzeb klientów B2B,  decyduje o skuteczności strategii e-commerce w tej branży.

WAŻNA INFORMACJA !

Zakres prac w dużym stopniu zależy od branży, wielkości firmy oraz pracy, jaką do tej pory wykonał Twój dział marketingu i sprzedaży. Jeśli w Twojej firmie zatrudnieni są specjaliści, możemy wspierać ich naszym doradztwem, a Ty możesz wdrażać strategie wykorzystując własne zasoby marketingowe. Cały proces jest dostosowany do specyfiki Twojej sytuacji.

Zamów rozmowę

Korzyści

Zrozumiesz potrzeby klientów
Poznasz mocne i słabe strony swojego sklepu i dowiesz się, w jakich obszarach warto wprowadzić usprawnienia, aby wdrożyć taką strategię biznesową, która będzie dostosowana do potrzeb i oczekiwań Twoich klientów.
Zoptymalizujesz strategię biznesową
Dzięki szczegółowej analizie strategii cenowo-produktowej, ścieżki klienta, skuteczności reklam i analizie technicznej sklepu internetowego poznasz nowe możliwości rozwoju swojej firmy.
Pozyskasz przewagę rynkową
Przeprowadzimy jakościowe badania klienta i rynku – otrzymane wyniki pokażą Ci, w jaki sposób Twoja konkurencja komunikuje się z klientami oraz jakie są wyróżniki marki u poszczególnych firm. Ocenimy także UX konkurencyjnych sklepów. Zyskasz konkretną wiedzę, którą będziesz mógł wykorzystać do rozwoju strategii biznesowej.

Krok pierwszy – Audyt sklepu


Nasze podejście do współpracy rozpoczyna się od przeprowadzenia szczegółowego audytu Twojego sklepu. Ten etap pozwala nam zidentyfikować potrzeby klienta oraz wykryć wszelkie luki i bariery, które mogą wpływać na efektywność sklepu. Ten kompleksowy przegląd stanowi fundament naszej strategii.
Po ukończeniu audytu, spotykamy się z Tobą, aby omówić wyniki i przedstawić spersonalizowany plan działania. W planie tym znajdziesz wyraźnie określone terminy oraz szacowane koszty, co zapewnia przejrzystość i skuteczność wdrożenia zmian.
Podkreślamy, że audyt jest niezbędny na początku każdej potencjalnej współpracy. Nasze doświadczenie pokazuje, że samo ulepszanie reklam często nie wystarcza. Kluczowe mogą być czynniki takie jak prędkość działania sklepu, jakość doświadczeń użytkownika (UX), czy efektywność obsługi klienta.
Standardowy czas trwania audytu to 5 dni roboczych, co zapewnia dokładną i kompleksową analizę.

Krok drugi – Badania UX i ścieżki zakupowej

Wierzymy, że najlepsze badania to takie na prawdziwych klientach. Wykorzystujemy narzędzia do badania zarówno bieżącego ruchu, jak i organizujemy grupy focusowe mające na celu zbadanie poszczególnych elementów Twojego sklepu – od nazewnictwa produktowego, kategorii, nawigacji aż po wszystkie etapy finalizacji zakupu.

Ważny jest również rynkowy kontekst – w naszym podejściu skupiamy się na dogłębnej analizie ścieżki klienta, zarówno w Twoim sklepie, jak i u konkurencji. Badamy ich strategie komunikacji z klientem, wyróżniki marki oraz jakość doświadczenia użytkownika (UX) w ich sklepach internetowych. Dzięki temu zyskujemy cenne wskazówki, które pomagają zrozumieć, co przyciąga klientów i co sprawia, że wybierają konkurencję.

Po dogłębnym zrozumieniu problemów i potrzeb klienta, przechodzimy do etapu dostosowania Twojego sklepu e-commerce tak, aby idealnie wpasował się w procesy biznesowe Twojej firmy oraz spełniał oczekiwania klientów.
Koncentrujemy się na dopracowaniu doświadczenia użytkownika (UX), optymalizacji ścieżki zakupowej oraz integracji sklepu z istniejącymi systemami i procesami w Twojej firmie.
To kluczowe, aby zapewnić płynność transakcji i maksymalną wydajność. Pracujemy nad tym, by sklep był nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale przede wszystkim funkcjonalny i intuicyjny dla użytkowników. Dopasowanie oferty i funkcjonalności sklepu do specyficznych potrzeb Twojej branży to nasz priorytet.

Krok trzeci – Technical marketing

Oprócz tego co na zewnątrz, zajmiemy się również tym co dzieję się wewnątrz Twojego sklepu.
Niestety większość sklepów boryka się z wieloma technicznymi problemami:

  • Zbyt wolne ładowanie się treści – słabe wyniki Core Web Vitals
  • Niepoprawnie wdrożone banery ciasteczkowe, w tym Google Consent Mode
  • Stare, nieaktualne skrypty/tagi nie używanych już usług
  • Brak/nieskuteczne optymalizacje SEO
  • Problemy z responsywnością
  • Źle wdrożone integracje marketing automation

A także największa zmora większości sklepów B2B – niepoprawnie wdrożone narzędzia analityczne.

Najczęstszym problemem jest pomieszany ruch konsultantów i klientów w danych.

Proces zakupowy w sklepie B2B zdecydowanie różni się od tego B2C. Klient dłużej podejmuje decyzje o zakupie. Często wykorzystuje wszystkie trzy sposoby komunikacji z firmą : sklep, mail, telefon. Prosi również konsultanta, o pomoc w przejściu ścieżki zakupowej.

Takie działania prowadzą jednak do zanieczyszczenia danych, co utrudnia wyciąganie z nich wartościowych wniosków.

Naszym priorytetem jest polepszenie jakości i ilości danych, które zbieramy. Zaczniemy od wyodrębnienia ruchu wewnętrznego generowanego przez naszych konsultantów, wykorzystując identyfikatory użytkowników (user ID). Dzięki temu będziemy mogli precyzyjniej analizować rzeczywiste zachowania klientów, co przy większej ilości danych pozwoli nam na lepsze odzwierciedlenie rzeczywistości.

Wdrażamy również śledzenie po stronie serwera, w celu zmaksymalizowania wiarygodności i ilości zbieranych danych.

Jeżeli to uzasadnione, to wdrażamy również integrację danych z różnych platform reklamowych (Facebook, LinkedIn, Google Ads, Instagram) oraz z systemu CRM w jednym miejscu. Umożliwi to nam skuteczniejsze tworzenie raportów, ocenę realnych kosztów pozyskania leadów, a także porównanie ich z wartością Life Time Value klienta. Będziemy mogli również ocenić efektywność kampanii marketingowych i ich wpływ na pozyskiwanie klientów. Dowiedz się więcej tutaj

Up-selling i Cross-selling

Analizujemy Twoje portfolio produktowe oraz strukturę sprzedaży. Na tej podstawie, oraz dostępnych informacji tworzymy mapę produktów komplementarnych, oraz wskazujemy potencjalne luki do zagospodarowania – wszystko po to, aby lepiej dopasować propozycje dla Twoich klientów i zwiększyć średnią wartość zakupu.

Elastyczna współpraca

Jeśli w Twojej firmie zatrudnieni są specjaliści, możemy wspierać ich naszym doradztwem, a Ty możesz realizować zadania wykorzystując własne zasoby. Cały proces jest dostosowany do specyfiki Twojej sytuacji.

Oferujemy pakiet 10h konsultacji w cenie 2000 PLN netto.

Wycena całego powyższego procesu odbywa się po wstępnym spotkaniu, podpisaniu NDA i wstępnym audycie, który pozwoli nam ocenić rzeczywisty zakres prac. Więcej informacji znajdziesz poniżej.

Zamów rozmowę

Po wypełnieniu formularza, będziesz miał/a możliwość zarezerwowania spotkania z naszym konsultantem. Spotkanie trwa od 30 minut do 1h. Na spotkaniu będziemy chcieli lepiej zrozumieć Twoją potrzebę. Z naszej strony dowiesz się jak wygląda z Nami współpraca, sprawdzimy czy możemy ci pomóc i w jaki sposób. Do zobaczenia
Umów się z nami na rozmowę, w trakcie której sprawdzimy jak możemy Ci pomóc

FAQs

Jeśli masz więcej pytań śmiało napisz do nas!
Zakładka kontakt

Kiedy outsourcing działań marketingowych jest dobrym rozwiązaniem?

Na całkowity/częściowy outsourcing działań marketingowych decydują się przeważnie małe lub średnie firmy, które nie mają wewnętrznych zasobów (czasowych lub kadrowych) umożliwiających im zaprojektowanie procesów i ich sprawne wdrożenie.

Dlaczego warto zdecydować się na usługi zewnętrznych konsultantów?

Zewnętrzny konsultant jest w stanie w sposób obiektywny spojrzeć na procesy marketingowe firmy. Doświadczenie, które zdobył przy wcześniejszych projektach, umożliwia mu zaproponowanie optymalnych działań prowadzących do osiągnięcia celów biznesowych. To dobre rozwiązanie dla firm, które mają własny dział marketingowy lub sprzedażowy, lecz szukają wsparcia z zewnątrz w celu optymalizacji procesów.

W czym się specjalizujecie i do kogo kierujecie swoją ofertę?

Specjalizujemy się w branży B2B. Oferujemy kompleksowe doradztwo sprzedażowe i marketingowe. Naszą ofertę kierujemy zarówno do Marketing Managerów, których największą bolączką jest problem ze znalezieniem specjalistów na rynku, a także do właścicieli małych i średnich firm, którzy ze względu na odpowiedzialność za wiele funkcji w firmie nie mają czasu, aby samodzielnie prowadzić procesy marketingowe

Jak wygląda współpraca?

 1 

Spotkanie wstępne

Początkowe konsultacje pozwalają nam poznać Twoje potrzeby i oczekiwania. Spotkamy się, aby porozmawiać o specyfice Twojej branży i wyzwaniach, z jakimi się zmagasz.
 2 

Audyt marketingowy + podpisanie NDA

Przeprowadzimy wstępny audyt marketingowy, dzięki któremu sprawdzimy, czy dotychczasowe działania prowadzą do osiągnięcia zamierzonych celów biznesowych.
 3 

Przygotowanie oferty

Zgromadzone informacje pozwolą nam przygotować dopasowaną ofertę zawierającą konkretny plan działań z rozpisanymi terminami i kwotami. Zaproponujemy Ci wyłącznie takie usługi, które realnie przełożą się na rozwój Twojej firmy.
 4 

Realizacja

Cały proces współpracy będziesz mógł monitorować na bieżąco, z dowolnego urządzenia – otrzymasz dostęp do aplikacji Notion. Jeśli będziesz mieć jakiekolwiek pytania lub uwagi, konsultant prowadzący projekt będzie do Twojej dyspozycji.
 5 

Spotkanie zamykające

Na zakończenie współpracy zorganizujemy spotkanie zamykające, na którym podsumujemy zakres przeprowadzonych działań i omówimy ich rezultaty.
 6 

Badanie opinii

Bardzo ważne jest dla nas Twoje zdanie, dlatego po zakończeniu procesu realizacji usługi poprosimy Cię o udział w badaniu satysfakcji klienta.
 7 

Planowanie przyszłych działań

Wspólnie zastanowimy się nad tym, w jakich jeszcze obszarach możemy Ci pomóc i zaproponujemy kierunki dalszych działań.