E-commerce B2B
Co wchodzi w skład usługi?
Pomożemy Ci przenieść sprzedaż do sieci.
Proces zakupowy w B2B i B2C różni się znacznie, nawet jeśli dokonuje go ta sama osoba. W B2B zakup często bywa stresujący, klient nie zawsze jest specjalistą i może mieć trudności z rozumieniem branżowego słownictwa czy szczegółów produktu. Dlatego ważne jest, aby proces zakupu był intuicyjny, z kategoriami dopasowanymi nie tylko do nazwy produktu, ale też do jego zastosowania czy branży.
Weź pod uwagę:
- Kalkulatory ułatwiające wycenę,
- Przemyślany podział procesu zakupowego na etapy,
- Widoczny kontakt do doradcy,
- Proste i dokładne opisy produktów, możliwość pobrania oferty PDF czy proformy – wszystko to ma ogromne znaczenie w B2B.
Rozumienie różnic między B2B a B2C, a także umiejętność dostosowania sklepu e-commerce do specyficznych potrzeb klientów B2B, jest kluczowe dla skuteczności i sukcesu w tej przestrzeni. To nie tylko technologia i narzędzia, ale przede wszystkim zrozumienie unikalnych wyzwań i potrzeb klientów B2B, decyduje o skuteczności strategii e-commerce w tej branży.
WAŻNA INFORMACJA !
Zakres prac w dużym stopniu zależy od branży, wielkości firmy oraz pracy, jaką do tej pory wykonał Twój dział marketingu i sprzedaży. Jeśli w Twojej firmie zatrudnieni są specjaliści, możemy wspierać ich naszym doradztwem, a Ty możesz wdrażać strategie wykorzystując własne zasoby marketingowe. Cały proces jest dostosowany do specyfiki Twojej sytuacji.
Korzyści
Krok pierwszy – Audyt sklepu
Nasze podejście do współpracy rozpoczyna się od przeprowadzenia szczegółowego audytu Twojego sklepu. Ten etap pozwala nam zidentyfikować potrzeby klienta oraz wykryć wszelkie luki i bariery, które mogą wpływać na efektywność sklepu. Ten kompleksowy przegląd stanowi fundament naszej strategii.
Po ukończeniu audytu, spotykamy się z Tobą, aby omówić wyniki i przedstawić spersonalizowany plan działania. W planie tym znajdziesz wyraźnie określone terminy oraz szacowane koszty, co zapewnia przejrzystość i skuteczność wdrożenia zmian.
Podkreślamy, że audyt jest niezbędny na początku każdej potencjalnej współpracy. Nasze doświadczenie pokazuje, że samo ulepszanie reklam często nie wystarcza. Kluczowe mogą być czynniki takie jak prędkość działania sklepu, jakość doświadczeń użytkownika (UX), czy efektywność obsługi klienta.
Standardowy czas trwania audytu to 5 dni roboczych, co zapewnia dokładną i kompleksową analizę.
Krok drugi – Badania UX i ścieżki zakupowej
Wierzymy, że najlepsze badania to takie na prawdziwych klientach. Wykorzystujemy narzędzia do badania zarówno bieżącego ruchu, jak i organizujemy grupy focusowe mające na celu zbadanie poszczególnych elementów Twojego sklepu – od nazewnictwa produktowego, kategorii, nawigacji aż po wszystkie etapy finalizacji zakupu.
Ważny jest również rynkowy kontekst – w naszym podejściu skupiamy się na dogłębnej analizie ścieżki klienta, zarówno w Twoim sklepie, jak i u konkurencji. Badamy ich strategie komunikacji z klientem, wyróżniki marki oraz jakość doświadczenia użytkownika (UX) w ich sklepach internetowych. Dzięki temu zyskujemy cenne wskazówki, które pomagają zrozumieć, co przyciąga klientów i co sprawia, że wybierają konkurencję.
Po dogłębnym zrozumieniu problemów i potrzeb klienta, przechodzimy do etapu dostosowania Twojego sklepu e-commerce tak, aby idealnie wpasował się w procesy biznesowe Twojej firmy oraz spełniał oczekiwania klientów.
Koncentrujemy się na dopracowaniu doświadczenia użytkownika (UX), optymalizacji ścieżki zakupowej oraz integracji sklepu z istniejącymi systemami i procesami w Twojej firmie.
To kluczowe, aby zapewnić płynność transakcji i maksymalną wydajność. Pracujemy nad tym, by sklep był nie tylko atrakcyjny wizualnie, ale przede wszystkim funkcjonalny i intuicyjny dla użytkowników. Dopasowanie oferty i funkcjonalności sklepu do specyficznych potrzeb Twojej branży to nasz priorytet.
Krok trzeci – Technical marketing
Oprócz tego co na zewnątrz, zajmiemy się również tym co dzieję się wewnątrz Twojego sklepu.
Niestety większość sklepów boryka się z wieloma technicznymi problemami:
- Zbyt wolne ładowanie się treści – słabe wyniki Core Web Vitals
- Niepoprawnie wdrożone banery ciasteczkowe, w tym Google Consent Mode
- Stare, nieaktualne skrypty/tagi nie używanych już usług
- Brak/nieskuteczne optymalizacje SEO
- Problemy z responsywnością
- Źle wdrożone integracje marketing automation
A także największa zmora większości sklepów B2B – niepoprawnie wdrożone narzędzia analityczne.
Najczęstszym problemem jest pomieszany ruch konsultantów i klientów w danych.
Proces zakupowy w sklepie B2B zdecydowanie różni się od tego B2C. Klient dłużej podejmuje decyzje o zakupie. Często wykorzystuje wszystkie trzy sposoby komunikacji z firmą : sklep, mail, telefon. Prosi również konsultanta, o pomoc w przejściu ścieżki zakupowej.
Takie działania prowadzą jednak do zanieczyszczenia danych, co utrudnia wyciąganie z nich wartościowych wniosków.
Naszym priorytetem jest polepszenie jakości i ilości danych, które zbieramy. Zaczniemy od wyodrębnienia ruchu wewnętrznego generowanego przez naszych konsultantów, wykorzystując identyfikatory użytkowników (user ID). Dzięki temu będziemy mogli precyzyjniej analizować rzeczywiste zachowania klientów, co przy większej ilości danych pozwoli nam na lepsze odzwierciedlenie rzeczywistości.
Wdrażamy również śledzenie po stronie serwera, w celu zmaksymalizowania wiarygodności i ilości zbieranych danych.
Jeżeli to uzasadnione, to wdrażamy również integrację danych z różnych platform reklamowych (Facebook, LinkedIn, Google Ads, Instagram) oraz z systemu CRM w jednym miejscu. Umożliwi to nam skuteczniejsze tworzenie raportów, ocenę realnych kosztów pozyskania leadów, a także porównanie ich z wartością Life Time Value klienta. Będziemy mogli również ocenić efektywność kampanii marketingowych i ich wpływ na pozyskiwanie klientów. Dowiedz się więcej tutaj
Up-selling i Cross-selling
Analizujemy Twoje portfolio produktowe oraz strukturę sprzedaży. Na tej podstawie, oraz dostępnych informacji tworzymy mapę produktów komplementarnych, oraz wskazujemy potencjalne luki do zagospodarowania – wszystko po to, aby lepiej dopasować propozycje dla Twoich klientów i zwiększyć średnią wartość zakupu.
Elastyczna współpraca
Jeśli w Twojej firmie zatrudnieni są specjaliści, możemy wspierać ich naszym doradztwem, a Ty możesz realizować zadania wykorzystując własne zasoby. Cały proces jest dostosowany do specyfiki Twojej sytuacji.
Oferujemy pakiet 10h konsultacji w cenie 2000 PLN netto.
Wycena całego powyższego procesu odbywa się po wstępnym spotkaniu, podpisaniu NDA i wstępnym audycie, który pozwoli nam ocenić rzeczywisty zakres prac. Więcej informacji znajdziesz poniżej.