Consent Management

Co wchodzi w skład usługi?

Audyt zgodności witryny z RODO
Sporządzimy audyt zgodności Twojej witryny z GDPR i ePrivacy.
Consent Mode v2 advanced
Wdrożenie Consent Mode v2 advanced pozwala na anonimowe śledzenie konwersji, oraz modelowanie danych dla użytkowników odrzucających ciasteczka
Integracje CMP z CRM/ERP
Umożliwiamy przechowywanie informacji o udzielonych zgodach w wewnętrznych systemach firmy

Wdrażamy platformy do zarządzania zgodą użytkowników

Ponad 70% firm ma nadal błędnie wdrożony tryb uzyskania zgody.

Już teraz możesz widzieć tego konsekwencję.

• spadek ruchu na stronie,

• nie są zbierane grupy remarketingowe ,

problem z mierzeniem wartości konwersji.

Na co warto zwrócić uwagę podczas wdrożenia?

Czy spełniasz wszystkie obowiązki wynikające z przepisów RODO/GDPR:

✅ Automatyczne blokowanie skryptów na które zgody nie udzielono,
✅ Przechowywanie informacji o udzielonej zgodzie,
✅ Automatyczne skanowanie ciasteczek,
✅ Możliwość wycofania zgody na wybrane cookies

Jeśli nie posiadasz w firmie działu prawnego to współpracująca z nami kancelaria pomoże Ci w przygotowaniu i wdrożeniu wszystkich niezbędnych formularzy i regulaminów. 

Jesteśmy certyfikowanym partnerem Cookiebot.

Zamów rozmowę

Korzyści

Zgodność z RODO
Wiemy jak wdrożyć każde dostępne rozwiązanie na rynku, zgodnie z globalnymi przepisami dotyczącymi prywatności danych, takimi jak RODO (GDPR), ePrivacy i CCPA.
Większa ilość danych w GA4
Implementacja zaawansowana pozwala nam liczyć ilość konwersji, ilość użytkowników odwiedzających stronę, ilości wykonanych zdarzeń nawet bez uzyskania pełnej zgody użytkownika.
Pomoc prawna
Jeśli nie posiadasz w firmie działu prawnego to pomożemy Ci w przygotowaniu i wdrożeniu wszystkich niezbędnych formularzy i regulaminów.

Czy potrzebujesz wdrożyć Consent Mode?

ie, ale jeśli osoby odwiedzające Twoją witrynę są z UE, to zanim udostępnisz komukolwiek ich dane musisz poprosić ich o zgodę. Unia Europejska wprowadziła bardzo surowe kary finansowe za naruszanie zasad prywatności w sieci.

Np. uruchamiający się bez zgody użytkownika Google Analytics w Twojej witrynie łamie przepisy GDPR (RODO)

Tryb uzyskiwania zgody, tzw. Consent Mode to sposób przekazywania informacji o wyrażonej przez użytkowników zgodzie do narzędzi Google. Te same sygnały możesz wykorzystać do zarządzania narzędziami innych wydawców niż Google, np. używając popularnego Google Tag Managera.

Jeśli korzystasz z usług reklamowych Google, tryb uzyskiwania zgody może być dla Ciebie niezbędny.

Bez poprawnie wdrożonego Consent Mode, możesz mieć problemy z skutecznym prowadzeniem reklam np. w Google Ads – bez tego nie jesteś w stanie skorzystać z funkcji:

  • Tworzenia grup odbiorców, w tym remarketingowych
  • Zliczania konwersji

Będzie to skutkować zdecydowanie gorszymi wynikami Twoich kampanii reklamowych.

Główne wymagania:

✅Consent Mode jest to standard, według którego użytkownicy stron internetowych w pierwszej kolejności są informowani o wykorzystywaniu plików cookie za pomocą specjalnego bannera, a następnie mają możliwość wyrażenia lub odrzucenia zgody na ich używanie w podziale na kategorie.

✅W przypadku witryn internetowych, tryb zgody może obejmować różne aspekty, takie jak:

  • zbieranie danych analitycznych
  • personalizacja treści
  • śledzenie działań użytkowników w celach reklamowych


Konsekwencją całkowitego nieudzielenia zgody powinno być ograniczenie używania plików cookie do absolutnego minimum niezbędnego dla funkcjonowania strony, czyli ciastek funkcjonalnych oraz bezpieczeństwa.

Ciastka wykorzystywane do reklam, analiz statystycznych lub przechowywania danych wymagają bezpośredniej zgody użytkownika.

Jak wygląda wdrożenie?

 1 

Wybór rozwiązania

W zależności od ilości domen, odwiedzin czy podstron, ceny różnych platform potrafią znacząco się różnić. Oferujemy również własne rozwiązania, szczególnie dla sklepów ecommerce.
 2 

Konfiguracja narzędzia oraz banera

Skonfigurujemy narzędzie oraz baner cookie zgodnie z Twoimi wymaganiami. Pomożemy Ci zarządzać ciasteczkami, nawet tymi nierozpoznanymi automatycznie. Dostosujemy wygląd i treść banera, aby pasowały do Twojej strony.
 3

Zarządzanie tagami GTM zgodnie z Conset Mode v2

Dokonamy audytu wszystkich tagów i dostosujemy zasady ich uruchamiania, tak by były aktywne tylko wtedy, gdy użytkownik wyrazi na to zgodę lub gdy zgoda nie jest wymagana.
 4 

Testowanie wdrożenia

Sprawdzamy czy system zarządzania zgodami funkcjonuje zgodnie z obowiązującymi przepisami i prawidłowo przekazuje informacje o zgodach do zewnętrznych usług, takich jak GA4 czy Google Ads.

Czy muszę płacić za baner ciasteczkowy?

Do wdrożenia Consent Mode najlepiej wykorzystać dedykowane narzędzie. Oczywiście w swojej firmie możesz postarać się o stworzenie własnego spersonalizowanego rozwiązania, ale na rynku istnieje już szereg gotowych i sprawdzonych rozwiązań.

Do najpopularniejszych należą:

  • Consent Manager
  • Cookie Information
  • Cookiebot
  • CookieYes
  • Termly

Wybierając narzędzie dla swojej strony powinniśmy w szczególności zwrócić uwagę :

  1. Zgodność z regulacjami prawnymi w regionie Twojej działalności.
    W przypadku UE tym aktem jest RODO i ePrivacy, ale jeżeli działasz globalnie, istotna będzie również możliwość wykorzystania innych norm prawnych:
    CCPA/CPRA – Stany Zjednoczone
    PIPEDA/CPPA – Kanada
    LGPD – Brazylia
  2. Możliwość personalizacji banera.
    Upewnij się, że będziesz mieć możliwość konfigurować swój banner funkcjonalnie – treść, dostępność przycisków, ustawienie domyślne opt-in lub opt-out, oraz wizualnie tak, żeby pasował to wyglądu Twojej strony i żeby skłaniał użytkownika do udzielenia zgody.
  3. Sposób rozliczenia z licencji.
    Cena licencji jest najczęściej uzależniona od kilku czynników:
    • liczba domen, na której będziemy korzystać z narzędzia
    • poziom ruchu mierzony w sesjach lub odsłonach
    • wielkość strony, tzn. liczba podstron koniecznych do przeskanowania

W zależności o wielkości i typu biznesu inne rozwiązania będą bardziej opłacalne. Dla sklepu z dużą ilością produktów najlepszą opcją będzie płatność za domenę. Firmom z dużą ilością subdomen, może opłacać się pakiet oparty na ilości ruchu.

  1. Użyteczność po stronie klienta
    Pamiętaj, że baner jest teraz elementem Twojej strony i ma duży wpływ na doświadczenie użytkowe klienta na Twojej stronie. Przetestuj czy Twoi użytkownicy łatwo będą mogli zmienić swoje preferencje lub całkowicie wycofać zgodę, jeżeli zmienią zdanie. Jest to istotne, aby nie narazić się na konsekwencje prawne. Sprawdź czy CTA na przyciskach są jasne i klarowne.
    • Języki
      Jeśli Twoja strona obsługuje użytkowników międzynarodowych, baner powinien oferować wsparcie dla wielu języków, aby zapewnić zrozumiałą komunikację.
    • Wsparcie techniczne
      Warto zwrócić uwagę jaką pomoc w wdrożeniu oferują usługodawcy. Część z nich ogranicza się tylko do poradnika online, jednak są i tacy którzy w przeciągu kilku minut odpowiedzą na problem mailem lub pomogą telefonicznie nawet przy darmowych wersjach.

Plany płatne zaczynają się od kilku do kilkunastu euro miesięcznie. Jeśli zależy Ci na bezpłatnym rozwiązaniu – zobacz poniższe porównanie bezpłatnych planów popularnych platform:

Zastanawiasz się które CMP jest dla Ciebie najkorzystniejsze?

Wypełnij ten krótki formularz, a znajdziemy dla Ciebie najtańszy plan uwzględniający Consent Mode v2

Jak sprawdzić, czy Consent Mode działa?

Wiele przypadków wdrożenia “banerów ciasteczkowych” jest niepoprawnych.
Jeśli masz już wdrożone jakieś rozwiązanie, ale nadal widzisz powiadomienia m.in. w GA4, że:

“Nie wykryto sygnałów dotyczących zgody na potrzeby personalizacji reklam”

to poniższe wideo może pomóc Ci w identyfikacji problemu:

Proszę zaakceptuj ciasteczka marketingowe aby obejrzeć to YT wideo bezpośrednio na stronie,
lub przejdź na Youtube

FAQ

Jak długo trwa wdrożenie Google Consent Mode v2?

Zwykle nie dłużej niż 2-3 dni robocze od momentu otrzymania przez nas wszystkich dostępów, aczkolwiek bardziej skomplikowane i obszerne serwisy mogą zająć nam nawet do tygodnia.

Ile kosztuje wdrożenie Google Consent Mode v2?

Koszt wdrożenia zaczyna się od 800PLN netto w przypadku kiedy jest to prosta strona internetowa, do kilku tysięcy złotych w przypadku skomplikowanych i obszernych serwisów i sklepów.

Zamów rozmowę

Po wypełnieniu formularza, będziesz miał/a możliwość zarezerwowania spotkania z naszym konsultantem. Spotkanie trwa od 30 minut do 1h. Na spotkaniu będziemy chcieli lepiej zrozumieć Twoją potrzebę. Z naszej strony dowiesz się jak wygląda z Nami współpraca, sprawdzimy czy możemy ci pomóc i w jaki sposób. Do zobaczenia
Umów się z nami na rozmowę, w trakcie której sprawdzimy jak możemy Ci pomóc

FAQs

Jeśli masz więcej pytań śmiało napisz do nas!
Zakładka kontakt

Kiedy outsourcing działań marketingowych jest dobrym rozwiązaniem?

Na całkowity/częściowy outsourcing działań marketingowych decydują się przeważnie małe lub średnie firmy, które nie mają wewnętrznych zasobów (czasowych lub kadrowych) umożliwiających im zaprojektowanie procesów i ich sprawne wdrożenie.

Dlaczego warto zdecydować się na usługi zewnętrznych konsultantów?

Zewnętrzny konsultant jest w stanie w sposób obiektywny spojrzeć na procesy marketingowe firmy. Doświadczenie, które zdobył przy wcześniejszych projektach, umożliwia mu zaproponowanie optymalnych działań prowadzących do osiągnięcia celów biznesowych. To dobre rozwiązanie dla firm, które mają własny dział marketingowy lub sprzedażowy, lecz szukają wsparcia z zewnątrz w celu optymalizacji procesów.

W czym się specjalizujecie i do kogo kierujecie swoją ofertę?

Specjalizujemy się w branży B2B. Oferujemy kompleksowe doradztwo sprzedażowe i marketingowe. Naszą ofertę kierujemy zarówno do Marketing Managerów, których największą bolączką jest problem ze znalezieniem specjalistów na rynku, a także do właścicieli małych i średnich firm, którzy ze względu na odpowiedzialność za wiele funkcji w firmie nie mają czasu, aby samodzielnie prowadzić procesy marketingowe

Jak wygląda współpraca?

 1 

Spotkanie wstępne

Początkowe konsultacje pozwalają nam poznać Twoje potrzeby i oczekiwania. Spotkamy się, aby porozmawiać o specyfice Twojej branży i wyzwaniach, z jakimi się zmagasz.
 2 

Audyt marketingowy + podpisanie NDA

Przeprowadzimy wstępny audyt marketingowy, dzięki któremu sprawdzimy, czy dotychczasowe działania prowadzą do osiągnięcia zamierzonych celów biznesowych.
 3 

Przygotowanie oferty

Zgromadzone informacje pozwolą nam przygotować dopasowaną ofertę zawierającą konkretny plan działań z rozpisanymi terminami i kwotami. Zaproponujemy Ci wyłącznie takie usługi, które realnie przełożą się na rozwój Twojej firmy.
 4 

Realizacja

Cały proces współpracy będziesz mógł monitorować na bieżąco, z dowolnego urządzenia – otrzymasz dostęp do aplikacji Notion. Jeśli będziesz mieć jakiekolwiek pytania lub uwagi, konsultant prowadzący projekt będzie do Twojej dyspozycji.
 5 

Spotkanie zamykające

Na zakończenie współpracy zorganizujemy spotkanie zamykające, na którym podsumujemy zakres przeprowadzonych działań i omówimy ich rezultaty.
 6 

Badanie opinii

Bardzo ważne jest dla nas Twoje zdanie, dlatego po zakończeniu procesu realizacji usługi poprosimy Cię o udział w badaniu satysfakcji klienta.
 7 

Planowanie przyszłych działań

Wspólnie zastanowimy się nad tym, w jakich jeszcze obszarach możemy Ci pomóc i zaproponujemy kierunki dalszych działań.