Consent Management
Co wchodzi w skład usługi?
Wdrażamy platformy do zarządzania zgodą użytkowników
Ponad 70% firm ma nadal błędnie wdrożony tryb uzyskania zgody.
Już teraz możesz widzieć tego konsekwencję.
• spadek ruchu na stronie,
• nie są zbierane grupy remarketingowe ,
• problem z mierzeniem wartości konwersji.
Na co warto zwrócić uwagę podczas wdrożenia?
Czy spełniasz wszystkie obowiązki wynikające z przepisów RODO/GDPR:
✅ Automatyczne blokowanie skryptów na które zgody nie udzielono,
✅ Przechowywanie informacji o udzielonej zgodzie,
✅ Automatyczne skanowanie ciasteczek,
✅ Możliwość wycofania zgody na wybrane cookies
Jeśli nie posiadasz w firmie działu prawnego to współpracująca z nami kancelaria pomoże Ci w przygotowaniu i wdrożeniu wszystkich niezbędnych formularzy i regulaminów.
Jesteśmy certyfikowanym partnerem Cookiebot.
Korzyści
Czy potrzebujesz wdrożyć Consent Mode?
ie, ale jeśli osoby odwiedzające Twoją witrynę są z UE, to zanim udostępnisz komukolwiek ich dane musisz poprosić ich o zgodę. Unia Europejska wprowadziła bardzo surowe kary finansowe za naruszanie zasad prywatności w sieci.
Np. uruchamiający się bez zgody użytkownika Google Analytics w Twojej witrynie łamie przepisy GDPR (RODO)
Tryb uzyskiwania zgody, tzw. Consent Mode to sposób przekazywania informacji o wyrażonej przez użytkowników zgodzie do narzędzi Google. Te same sygnały możesz wykorzystać do zarządzania narzędziami innych wydawców niż Google, np. używając popularnego Google Tag Managera.
Jeśli korzystasz z usług reklamowych Google, tryb uzyskiwania zgody może być dla Ciebie niezbędny.
Bez poprawnie wdrożonego Consent Mode, możesz mieć problemy z skutecznym prowadzeniem reklam np. w Google Ads – bez tego nie jesteś w stanie skorzystać z funkcji:
- Tworzenia grup odbiorców, w tym remarketingowych
- Zliczania konwersji
Będzie to skutkować zdecydowanie gorszymi wynikami Twoich kampanii reklamowych.
Główne wymagania:
✅Consent Mode jest to standard, według którego użytkownicy stron internetowych w pierwszej kolejności są informowani o wykorzystywaniu plików cookie za pomocą specjalnego bannera, a następnie mają możliwość wyrażenia lub odrzucenia zgody na ich używanie w podziale na kategorie.
✅W przypadku witryn internetowych, tryb zgody może obejmować różne aspekty, takie jak:
- zbieranie danych analitycznych
- personalizacja treści
- śledzenie działań użytkowników w celach reklamowych
Konsekwencją całkowitego nieudzielenia zgody powinno być ograniczenie używania plików cookie do absolutnego minimum niezbędnego dla funkcjonowania strony, czyli ciastek funkcjonalnych oraz bezpieczeństwa.
Ciastka wykorzystywane do reklam, analiz statystycznych lub przechowywania danych wymagają bezpośredniej zgody użytkownika.
Jak wygląda wdrożenie?
Czy muszę płacić za baner ciasteczkowy?
Do wdrożenia Consent Mode najlepiej wykorzystać dedykowane narzędzie. Oczywiście w swojej firmie możesz postarać się o stworzenie własnego spersonalizowanego rozwiązania, ale na rynku istnieje już szereg gotowych i sprawdzonych rozwiązań.
Do najpopularniejszych należą:
- Consent Manager
- Cookie Information
- Cookiebot
- CookieYes
- Termly
Wybierając narzędzie dla swojej strony powinniśmy w szczególności zwrócić uwagę :
- Zgodność z regulacjami prawnymi w regionie Twojej działalności.
W przypadku UE tym aktem jest RODO i ePrivacy, ale jeżeli działasz globalnie, istotna będzie również możliwość wykorzystania innych norm prawnych:
CCPA/CPRA – Stany Zjednoczone
PIPEDA/CPPA – Kanada
LGPD – Brazylia - Możliwość personalizacji banera.
Upewnij się, że będziesz mieć możliwość konfigurować swój banner funkcjonalnie – treść, dostępność przycisków, ustawienie domyślne opt-in lub opt-out, oraz wizualnie tak, żeby pasował to wyglądu Twojej strony i żeby skłaniał użytkownika do udzielenia zgody. - Sposób rozliczenia z licencji.
Cena licencji jest najczęściej uzależniona od kilku czynników:- liczba domen, na której będziemy korzystać z narzędzia
- poziom ruchu mierzony w sesjach lub odsłonach
- wielkość strony, tzn. liczba podstron koniecznych do przeskanowania
W zależności o wielkości i typu biznesu inne rozwiązania będą bardziej opłacalne. Dla sklepu z dużą ilością produktów najlepszą opcją będzie płatność za domenę. Firmom z dużą ilością subdomen, może opłacać się pakiet oparty na ilości ruchu.
- Użyteczność po stronie klienta
Pamiętaj, że baner jest teraz elementem Twojej strony i ma duży wpływ na doświadczenie użytkowe klienta na Twojej stronie. Przetestuj czy Twoi użytkownicy łatwo będą mogli zmienić swoje preferencje lub całkowicie wycofać zgodę, jeżeli zmienią zdanie. Jest to istotne, aby nie narazić się na konsekwencje prawne. Sprawdź czy CTA na przyciskach są jasne i klarowne.- Języki
Jeśli Twoja strona obsługuje użytkowników międzynarodowych, baner powinien oferować wsparcie dla wielu języków, aby zapewnić zrozumiałą komunikację. - Wsparcie techniczne
Warto zwrócić uwagę jaką pomoc w wdrożeniu oferują usługodawcy. Część z nich ogranicza się tylko do poradnika online, jednak są i tacy którzy w przeciągu kilku minut odpowiedzą na problem mailem lub pomogą telefonicznie nawet przy darmowych wersjach.
- Języki
Plany płatne zaczynają się od kilku do kilkunastu euro miesięcznie. Jeśli zależy Ci na bezpłatnym rozwiązaniu – zobacz poniższe porównanie bezpłatnych planów popularnych platform:

Zastanawiasz się które CMP jest dla Ciebie najkorzystniejsze?
Wypełnij ten krótki formularz, a znajdziemy dla Ciebie najtańszy plan uwzględniający Consent Mode v2
Jak sprawdzić, czy Consent Mode działa?
Wiele przypadków wdrożenia “banerów ciasteczkowych” jest niepoprawnych.
Jeśli masz już wdrożone jakieś rozwiązanie, ale nadal widzisz powiadomienia m.in. w GA4, że:
“Nie wykryto sygnałów dotyczących zgody na potrzeby personalizacji reklam”
to poniższe wideo może pomóc Ci w identyfikacji problemu:
FAQ
Jak długo trwa wdrożenie Google Consent Mode v2?
Zwykle nie dłużej niż 2-3 dni robocze od momentu otrzymania przez nas wszystkich dostępów, aczkolwiek bardziej skomplikowane i obszerne serwisy mogą zająć nam nawet do tygodnia.
Ile kosztuje wdrożenie Google Consent Mode v2?
Koszt wdrożenia zaczyna się od 800PLN netto w przypadku kiedy jest to prosta strona internetowa, do kilku tysięcy złotych w przypadku skomplikowanych i obszernych serwisów i sklepów.
Zamów rozmowę
