Opengift.pl
OpenGift to dynamicznie rozwijająca się firma z branży reklamowej, specjalizująca się w dostarczaniu szerokiej gamy kreatywnych gadżetów reklamowych. Wśród oferowanych produktów znajdują się zarówno klasyczne gadżety promocyjne, jak długopisy, breloki, czy kubki, jak i ekskluzywniejsze artykuły, takie jak power banki czy produkty elektroniczne. Posiadają platformę e-commerce https://www.opengift.pl/ oraz obsługują klientów przy wsparciu dedykowanych opiekunów.
Głównym problemem firmy Open Gift był brak skutecznego planu na retencjonowanie klientów. Firma nie posiadała wystarczającej wiedzy na temat przyczyn rezygnacji klientów z zakupów, nie wiedziała, których klientów powinna zatrzymać, ani jak ich skutecznie klasyfikować. Aby rozwiązać ten problem, konieczne było zrozumienie motywacji i zachowań klientów oraz opracowanie strategii, która pozwoli na utrzymanie cennych dla firmy relacji z klientami.
Opracowanie kompleksowej strategii retencji klientów na podstawie badań jakościowych i ilościowych przeprowadzonych na klientach i pracownikach, zawierającej plan obsługi posprzedażowej, zmapowany proces zakupowy i macierz treści.
Efekty pracy firmy OpenGift obejmowały szczegółowy audyt działań marketingowych, w tym skuteczność i sposób zbierania danych, klasyfikację klientów, prowadzenia reklam i SEO. Przeprowadzono wywiady z pracownikami, aby zrozumieć, gdzie widzą największe problemy w retencji klientów, a także zorganizowano tajemniczych klientów do oceny obsługi.
Następnie opracowano ścieżkę zakupową klienta, wskazując luki i bariery, które napotyka klient podczas zakupu. Podczas warsztatów wewnętrznych zespół określił możliwości wypełnienia tych luk i sposoby zniwelowania barier. Został też przygotowany proces retencjonowania klientów, w tym kryteria oceny, które z nich należy retencjonować, oraz stworzono macierz treści marketingowych, na dół lejka marketingowego.
Firma otrzymała szereg rekomendacji, które należałoby wprowadzić aby zmniejszyć ryzyko odpływu klientów.