Opengift.pl

OpenGift.pl - największa platforma z gadżetami dla biznesu w Polsce
Klient
Zakres realizacji

OpenGift to dynamicznie rozwijająca się firma z branży reklamowej, specjalizująca się w dostarczaniu szerokiej gamy kreatywnych gadżetów reklamowych. Wśród oferowanych produktów znajdują się zarówno klasyczne gadżety promocyjne, jak długopisy, breloki, czy kubki, jak i ekskluzywniejsze artykuły, takie jak power banki czy produkty elektroniczne. Posiadają platformę e-commerce https://www.opengift.pl/ oraz obsługują klientów przy wsparciu dedykowanych opiekunów.

Problem

Głównym problemem firmy Open Gift był brak skutecznego planu na retencjonowanie klientów. Firma nie posiadała wystarczającej wiedzy na temat przyczyn rezygnacji klientów z zakupów, nie wiedziała, których klientów powinna zatrzymać, ani jak ich skutecznie klasyfikować. Aby rozwiązać ten problem, konieczne było zrozumienie motywacji i zachowań klientów oraz opracowanie strategii, która pozwoli na utrzymanie cennych dla firmy relacji z klientami.

Cel

Opracowanie kompleksowej strategii retencji klientów na podstawie badań jakościowych i ilościowych przeprowadzonych na klientach i pracownikach, zawierającej plan obsługi posprzedażowej, zmapowany proces zakupowy i macierz treści.

Efekt

Efekty pracy firmy OpenGift obejmowały szczegółowy audyt działań marketingowych, w tym skuteczność i sposób zbierania danych, klasyfikację klientów, prowadzenia reklam i SEO. Przeprowadzono wywiady z pracownikami, aby zrozumieć, gdzie widzą największe problemy w retencji klientów, a także zorganizowano tajemniczych klientów do oceny obsługi.

 

Następnie opracowano ścieżkę zakupową klienta, wskazując luki i bariery, które napotyka klient podczas zakupu. Podczas warsztatów wewnętrznych zespół określił możliwości wypełnienia tych luk i sposoby zniwelowania barier. Został też przygotowany proces retencjonowania klientów, w tym kryteria oceny, które z nich należy retencjonować, oraz stworzono macierz treści marketingowych, na dół lejka marketingowego.

 

Firma otrzymała szereg rekomendacji, które należałoby wprowadzić aby zmniejszyć ryzyko odpływu klientów.

Opinia

Współpraca z Olą i Dawidem rozpoczęła się od śledzenia wpisów na LinkedIn. Po chwilowej rozmowie i zorientowaniu się, że rozmawiam ze specjalistami marketingu B2B postanowiłem zlecić im dość duży i wymagający projekt. Otrzymałem obszerne analizy i mocno rozbudowane dokumenty, które opisywały m.in. ścieżkę klienta, która w bardzo trafny sposób ukazuje wszystkie elementy, które pokonuje u nas klient. Na szczególną uwagę zasługuje zaangażowanie Oli i Dawida, które jest niespotykane!

Paweł Frieske
Paweł Frieske
CEO
linkedin link

Jak wygląda współpraca?

 1 

Spotkanie wstępne

Początkowe konsultacje pozwalają nam poznać Twoje potrzeby i oczekiwania. Spotkamy się, aby porozmawiać o specyfice Twojej branży i wyzwaniach, z jakimi się zmagasz.
 2 

Audyt marketingowy + podpisanie NDA

Przeprowadzimy wstępny audyt marketingowy, dzięki któremu sprawdzimy, czy dotychczasowe działania prowadzą do osiągnięcia zamierzonych celów biznesowych.
 3 

Przygotowanie oferty

Zgromadzone informacje pozwolą nam przygotować dopasowaną ofertę zawierającą konkretny plan działań z rozpisanymi terminami i kwotami. Zaproponujemy Ci wyłącznie takie usługi, które realnie przełożą się na rozwój Twojej firmy.
 4 

Realizacja

Cały proces współpracy będziesz mógł monitorować na bieżąco, z dowolnego urządzenia – otrzymasz dostęp do aplikacji Notion. Jeśli będziesz mieć jakiekolwiek pytania lub uwagi, konsultant prowadzący projekt będzie do Twojej dyspozycji.
 5 

Spotkanie zamykające

Na zakończenie współpracy zorganizujemy spotkanie zamykające, na którym podsumujemy zakres przeprowadzonych działań i omówimy ich rezultaty.
 6 

Badanie opinii

Bardzo ważne jest dla nas Twoje zdanie, dlatego po zakończeniu procesu realizacji usługi poprosimy Cię o udział w badaniu satysfakcji klienta.
 7 

Planowanie przyszłych działań

Wspólnie zastanowimy się nad tym, w jakich jeszcze obszarach możemy Ci pomóc i zaproponujemy kierunki dalszych działań.

Zamów rozmowę

Po wypełnieniu formularza, będziesz miał/a możliwość zarezerwowania spotkania z naszym konsultantem. Spotkanie trwa od 30 minut do 1h. Na spotkaniu będziemy chcieli lepiej zrozumieć Twoją potrzebę. Z naszej strony dowiesz się jak wygląda z Nami współpraca, sprawdzimy czy możemy ci pomóc i w jaki sposób. Do zobaczenia
Umów się z nami na rozmowę, w trakcie której sprawdzimy jak możemy Ci pomóc

FAQs

Jeśli masz więcej pytań śmiało napisz do nas!
Zakładka kontakt

Kiedy outsourcing działań marketingowych jest dobrym rozwiązaniem?

Na całkowity/częściowy outsourcing działań marketingowych decydują się przeważnie małe lub średnie firmy, które nie mają wewnętrznych zasobów (czasowych lub kadrowych) umożliwiających im zaprojektowanie procesów i ich sprawne wdrożenie.

Dlaczego warto zdecydować się na usługi zewnętrznych konsultantów?

Zewnętrzny konsultant jest w stanie w sposób obiektywny spojrzeć na procesy marketingowe firmy. Doświadczenie, które zdobył przy wcześniejszych projektach, umożliwia mu zaproponowanie optymalnych działań prowadzących do osiągnięcia celów biznesowych. To dobre rozwiązanie dla firm, które mają własny dział marketingowy lub sprzedażowy, lecz szukają wsparcia z zewnątrz w celu optymalizacji procesów.

W czym się specjalizujecie i do kogo kierujecie swoją ofertę?

Specjalizujemy się w branży B2B. Oferujemy kompleksowe doradztwo sprzedażowe i marketingowe. Naszą ofertę kierujemy zarówno do Marketing Managerów, których największą bolączką jest problem ze znalezieniem specjalistów na rynku, a także do właścicieli małych i średnich firm, którzy ze względu na odpowiedzialność za wiele funkcji w firmie nie mają czasu, aby samodzielnie prowadzić procesy marketingowe